«Please allow me to introduce myself»

by Julie Marlen Engel

– «I’m a man of wealth and taste». 

IMG_1633

Jeg kommer aldri til å komme over Stones- konserten. Sorry Black Sabbath, dette er og blir den beste konsertopplevelsen jeg noen gang kommer til å oppleve.

Vi satt så høyt oppe at vi ble svimle, men det gjorde ingenting da lyset ble slått av og vi så rett ned på The Rolling Stones.

Trommene startet og salen ble fyllt av perkusjonister med apemasker.

«I live in an apartment on the ninety-ninth floor of my block 

And I sit at home looking out the window imagining the world has stopped 
Then in flies a guy who’s all dressed up like a Union Jack 
And says, I’ve won five pounds if I have his kind of detergent pack

I said, Hey! You! Get off of my cloud Hey! You! Get off of my cloud 
Hey! You! Get off of my cloud 
Don’t hang around ’cause two’s a crowd n my cloud, baby».

De lever! Og 69 er faen ingen alder.

Som om ikke det var nok at de spilte «Gimme Shelter», kom Florence Welch ut i burgunder fløyelsdress og hun og Jagger duellerte både med sang og moves. Og så kom Eric Clapton liksom. Det ble bare bedre og bedre.

To damer i midten av 50-årene begynte å sloss rett ved siden av meg og hele salen gikk av skaftet da de spilte «Satisfaction».

Jeg er så inderlig født i feil tiår.

Det eneste som kunne ha gjort opplevelsen bedre, var hvis pappa (rockekongen min) hadde vært med.
– Vi må på 2013- turneen.