Hard Work Pays Off

by Julie Marlen Engel

Det er ikke en klisje. 

Nydelig bukett på døra! Tusen millioner takk fineste @hegedancke ! I love you more than Christmas 

Celebrating my MA A with cake! #paulrhodes #nottinghill #mafashionjournalism  Tar en for @hildeflk og 

Jeg fikk en A på masteroppgaven min «The Red Hat» om norsk motehistorie fra 1905-2012.

Mamma har, siden jeg var 7 år, sagt til meg at jeg ikke går på skole for hennes del. Når jeg ble litt eldre sa hun at jeg måtte få meg en utdannelse sånn at jeg kan forsørge meg selv og kjøpe meg en pelsjakke.

Jeg har tatt utdannelsen, kjøpt en pelsjakke til henne og nå gjenstår det bare å få seg en jobb sånn at Lånekassen kan slippe å forsørge meg mer.

Å ta en utdannelse har vært viktig for meg. Fordi jeg mener at de som tar fagbrev, bachelorgrader, mastergrader eller doktorgrader, er de som fortjener å få jobbene hvor det kreves faglig eller akademisk bakgrunn. Uavhengig av hvem fedrene deres er.

I går spanderte kjæresten kake på meg og jeg spiste et ekstra stykke for flinkeste Hilde, som gikk i klassen min og som også fikk en A.
Vi klarte det, selv om vi ikke trodde det til tider.

Fineste Hege sendte en flott blomsterbukett til meg på døra og jeg ble så lykkelig!
Det er faktisk første gang jeg har fått blomster på døra!