Ghostbuster

by Julie Marlen Engel

Halloween i England er supergøy! Og jeg lot meg selvfølgelig rive med. 

Forrige lørdag var jeg så heldig å få bli med på et skikkelig Halloween party American style. I forfjamselsen glemte jeg helt å ta bilder av heksegryta med tørrisrøyk, liket i vinduet, spindelvevet i taket, hjernemassekaken, øyeeplesjokoladekulene, den avkappede arma med lange heksenegler og de morbide og skumle kostymene. Det var skrekkfilm på skjermen, meget sterke geleshots og spøkelsespotetgull. Jeg liker at folk lager litt ekstra og dette var jo Halloween-versjonen av jul hos Jenssens. – Just my cup of tea!

Det var helt åpenbart hva, eller hvem jeg skulle kle meg ut som: Grace Coddington. Creative Director i Vogue US. Hun ser jo ut som et spøkelse.

IMG_1476

Og på selveste Halloween i går satt jeg klar med godis, gresskarlyslenke i vinduet og horn med paljetter og ventet på at barna i gata skulle komme å ringe på.

Det kom ingen.

Først konkluderte jeg med at barna her i Notting Hill er svært selektive med dørene de ringer på. Jeg bor tross alt i samme gate som Stella McCartney, vokalisten i Suede og han lyse hunken fra Home and Away som spilte i «Thor».

Men så skjønte jeg hva som foregikk. Nabojenta drev med skittent spill. Hun satt på gjerdet og skrek «Come and get candy» på repeat i tre timer. Ikke rart at ungene løp bort til henne rett over gata og ikke til min dør.

Da fikk jeg MilkyWay-spøkelsene og Smarties-gresskarene mine for meg selv. Trist.

IMG_1496

