Cake on a weekday

by Julie Marlen Engel

Av og til må man bare spise kake på en tirsdag. 

Det er alltid noe man må feire hvis man vil. Som at det er to dager igjen til påskeferien, at det er sommer i London, at man har fått igjen på skatten, at man har gått i null på skatten, at det er tirsdag og snart helg, at forkjølelsen slipper taket, at livet er herlig eller at en fin bestemor på Frei har 81 årsdag. 

Jeg er heldig som har tre fine bestemødre. Bestemor Gerd er kjæresten sin bestemor, men jeg får låne henne så mye jeg vil. Det er fint å ha ei bestemor på Frei og, spesielt når en av mine bor i Bergen.

Bestemor Gerd er et fyrverkeri av et kvinnfolk og hun er så flink til å brodere. Hun lager verdens aller beste romkake og kan fortelle historier som får deg til å glemme både tid og sted. Når jeg blir 81 skal jeg være akkurat sånn. Vi er litt like bestemor Gerd og jeg. For vi sier akkurat det vi mener. Og ærlighet, det skal man ikke kimse av.

– Du kan lese mer om Gerd på Ine sin blogg hvis du vil.

HURRA!