Sunny Monday

by Julie Marlen Engel

Jeg elsker at sola vekker meg klokken åtte!

Skjørt fra American Apparel (fikk det av kjæresten til jul) og sko med gullhel fra Topshop.

Mandager er det forelesning i News Writing, noe som jeg har langt opp i halsen etter snart fire år som journaliststudent. Man skulle tro at de fleste kunne grunnprinsippene på en master i journalistikk, men sånn funker det da altså ikke. Og jeg klarer ikke la være å være hun kvalme som forteller om da hun var på jakt etter George Clooney på snøscooter. Jeg tror de andre i klassen, inkludert læreren, trodde at jeg løy. Jeg er jo tross alt bare hun med det røde håret, de fineste skoene og hun som vil jobbe i Grazia når hun er ferdig.

Jeg viste de bildene og artikkelen på adressa.no slik at de ikke skulle legge til «hun som har like god fantasi som Albert Åberg» til resten av rekka. Nå husker læreren plutselig at jeg heter Julie (med engelsk svong) og ikke Hilde, Josie, Lottie eller Lily. Og jeg kan nesten ikke vente til neste time. Hun har leid inn en skuespiller som skal spille kjendiskokk og vi skal intervjue han! Kanskje jeg da skal dra fram Sawatsky- prinsippene eller fortelle om den gangen jeg intervjuet ei purke på størrelse med en dinosaur? Eller bare forbli hun kule, som er litt kvalm fordi hun faktisk jaktet på George Clooney på snøscooter.

Nok om livets glade dager som student.

Vi handler egentlig på fredager. Vi handler for en hel uke i slengen. Kjæresten betaler mer fordi han spiser mer. Men av og til så orker man ikke å handle på fredag, og ikke på lørdag eller søndag heller. Så da måtte vi handle i dag. Man kan ikke leve lenge på en boks rømme, epler, brunost og Havre Wasa. Eller jo. Jeg kan det… Men så handlet vi da.

Vi handler for rundt 600 kroner og frakter det med oss fra Tesco i Queensway (åtte minutter å gå) i en liten koffert og en stor pose. Det er genialt! Kofferten altså. Og man sparer penger ved å kun handle en gang i uka. Denne uken blir det kylling og grønnsaker i form (med Toro Bretagne kyllingsaus, jeg kan ikke noe for det, men jeg liker den så godt), kyllingfajitas, wok med kylling, Enchiladas og risengrynsgrøt. Så vet dere det. Ikke noe spennende med andre ord. Jeg er et vanemenneske av dimensjoner.

Og blomster. Vi kjøper nye blomster en gang i uka. Hverdagsglede. I dag ble det gule nelliker til 34 kroner.