Musikalsk ekstase

by Julie Marlen Engel

Større enn Black Sabbath faktisk. 

Forrige søndag var jeg på the O2 Arena på Noel Gallagher`s High Flying Birds og det var AMAZING!

Jeg hadde ikke så store forventinger egentlig. Jeg liker skiva, men den er jo bare 50 minutter lang, så det var vanskelig å forestille seg hva han ville fylle tiden med. Eller, hadde jeg betalt i dyre dommer (på svartebørsen) for tidenes korteste konsert? Jeg tenkte kanskje en Oasis- låt og en Neil Young. Men det ble en hitparade av Oasis! «It`s good to be free», «Mucky fingers», «Supersonic», «Talk Tonight», «Half the world away», «Whatever», «Little by little» og «The Importance of being Idle».

Da jeg trodde at dette ikke kunne bli bedre, avsluttet han med sangen som har vært min siden storebror kjøpte plata en gang på slutten av nittitallet og spilte den hver eneste morgen før han dro på skolen: «Don`t look back in anger». Med fullt kor og 19.999 hylende fans ble det rett og slett overveldende! Mitt livs største konsertopplevelse. Og jeg er så lykkelig for at jeg og storebror fikk dele øyeblikket.