Date på Kitchen Italia

by Julie Marlen Engel

Jeg ble med kjæresten på klassisk gitarkonsert i går og som belønning fikk jeg en date på Kitchen Italia i Covent Garden. 

Konserten var i ei kirke i Covent Garden, og siden det var så kaldt hadde jeg mer lyst til å tilbringe kvelden på sofaen med Freia og NRK. Men som den perfekte kjæresten som jeg er, så ble jeg med. Han som spilte var elendig, rett og slett radbrekking av et egentlig fint repertoar. Og da syntes jeg at man kan holde seg hjemme på gutterommet med det, eller spille lirekasse.

Da vi endelig kom oss ut av kirka (siste stykket han spilte varte i femten jævla lange minuter), var London dekket av snø. Og vi søkte dekning på Kitchen Italia. De har supergod og rimelig mat. Carbonaraen er skikkelig god, og jeg liker ikke en gang Carbonara. Restauranten og hele Covent Garden bruker å være folksomt på lørdager, men på grunn av litt snø så var det stille og fint i går.

Ps. Den flotte turbanen fikk jeg fra svigermor til jul. Den er fra Top Shop.