Friday, Monday, I don`t care

by Julie Marlen Engel

Når man studerer så hender det at man rett og slett ikke kan ta helg. Jeg hater det. 

Dette blir min tredje studiehelg på rad. Helger skal brukes på å utforske London, ikke sitte buret inne i leiligheten eller på biblioteket. Neste helg, da skal jeg ha helgen over alle helger. Hvis jeg har tid da.

I dag innså jeg at jeg ikke har vært ute av leiligehten på tre dager, så da tok kjæresten afære. Vi gikk tur i Hyde Park og kjøpte fredagsgodt og hvite tulipaner. Vi traff også naboen som «driver» blomsterbutikken på hjørnet. Han er en liten, brun Mops. Jeg tror han er en Mops i alle fall. Han har verdens kuleste boblejakke. Og når vi snakker om hund, så var det ei lita, hvit frøken ved navn Lilly som bestemte se for å rømme fra eieren sin i Hyde Park. Hun løp ut av parken og rett ut i veien. Både jeg, kjæresten, eieren og alle rundt lukket øynene i det hun krysset, men heldigvis klarte bilene og stoppe for henne og en mann fikk tak i beistet. Nære på!

Nå tar jeg litt pause fra arbeidet for å spise nachos og se norsk nett- TV. Litt hygge må man unne seg, selv om man er et esel i oppoverbakke. Jævlig bratt oppoverbakke.

Til alle dere studenter der ute:
“Education is a donkey going up a hill with a load of books on its back.”
– David Bailey.

Chanel av Man Ray.
– Episk. 

