Digre digresjoner

by Julie Marlen Engel

Når jeg gjør husarbeid og baker frivilig, er det noe galt. Alvorlig galt. 

Jeg gjør alt for å slippe å skrive oppgave. 3000 ord til mandag. Det er jo egentlig ganske lite, men det går så sakte. Eller, jeg har jo 1000 ord og det er tross alt bare onsdag. En god unnskylding til å gjøre alt annet, som å se på Weeds, Californication, Glee og New Girl. Hvorfor kan jeg ikke bare gjøre det ferdig nå? Jeg kommer jo til å vente til søndag. Det vet jeg med sikkerhet.

Jeg prøvde å høre på Kate Bush`s «50 words for snow», men jeg ble gal av den. Men det skal sies at hun synger grusomt lyst til tider. Jeg vet ikke hvordan dette skjedde, men nå hører jeg på den nye plata til Herborg Kråkevik.Det er noe av det grusomste jeg har hørt. Nesten så ille som Benedicte Adrian i MGP på lørdag. Å oversette «You are always on my mind» til Harding er unødvendig i mine ører. For ikke å snakke om «Eg jaktar høgt og lågt». A- ha ja med tangotrekspill. Og effektene er virkelig angstfremkallende, særlig på «Dar kjem dampen», som er skummel i seg selv. – Lingelingeling liksom. Aaaaangst.

Ellers så har jeg det bra. Jeg teller minutter til mandag.

Fin oppskrift på horn.