Hello Norway

by Julie Marlen Engel

Jeg er hjemme i Norge og skal feire jul om to dager!

De siste dagene i London før jul ble brukt på julegavehandling, Starbucks, skole, julekos og kino. Kjæresten ga meg kinobilletter i den siste kalendergaven og vi så «New year`s eve», som var som «Valentines day» bare litt finere; Sarah Jessica Parker i Louboutin`s og hest og vogn blir aldri feil liksom.

Nå er jeg hjemme på Frei og det verste skolestresset har forlatt systemet, men det skal leses ganske mye i jula, men motehistorie er jo mye morsommere enn irsk politikk og Kina.

I dag har jeg vært på kafè med tre, små, fine naboer som får glitrende julestjerner i øynene når de snakker om jul, som har perlet det norske flagget til meg, men gikk tom for røde perler, så den ene ruta i flagget er rosa og som ønsker seg en pingvin til jul, som man kan legge et egg inni magen på, riste godt og så kommer det ut en pingvinunge. Å være seks år i jula er det beste i verden, men det vet de ikke enda.

Årets julegave til meg selv er trening mens jeg er hjemme. Rikelig med tid til spinning og Zumba, men julespinning det kan de spare meg for. Nå skal jeg til frisøren og bli julerød.

Ha en fin dagen før dagen før den store dagen!