Kerry Taylor auctions

by Julie Marlen Engel

I dag var jeg og så på skattene som skal selges på Kerry Taylors auksjon neste uke. 

Du vet at du er på vei til slummen, når prisene på crack dirskuteres på toget. Plutselig var jeg kommet til stedet hvor «Train spotting»  kunne ha blitt spilt inn liksom. Midt i tjukkeste suburban Dulwich ligger et lager. Et lager som rommer de vakreste skatter.

Kelly Taylor holder syv moteauksjoner i året, og er en av verdens fremste på området. Kundene hennes er styrtrike fruer (ofte fra Amerika), museer og samlere. Dette er the real deal!

Hadde jeg vært millionær, skulle jeg kjøpt kjolen som Hubert de Givenchy lagde til Audrey Hepburn til «Roman holiday» i 1952, og som hun hadde på seg da hun tok imot Oscaren for beste skuespiller i 1954. Jeg skulle ha gitt den til Ine så hun kunne ha giftet seg i den 23. juni. Laveste estimerte pris: 362. 776… Heldigvis har Ine kjøpt brudekjolen sin og jeg har sett den og vet at den er like fin! Og av en norsk designer.

Foto: Kerry Taylor Auctions. 

Det er første gang jeg har blitt star struck av en kjole.

Andre skatter:

Elizabeth Taylors Balenciaga couture gullsari i silke fra 1964. Den er så flott at du tror det ikke før du får se den i virkeligheten.

Elizabeth Taylors Chanel couture coctail- kjole i gullbrocade ca. 1964. 

Chanel haute couture coctail- drakt ca. 1960. 

Eksakt Emanuel kopi av Lady Dianas brudekjole fra 1981. Mer en kuriositet enn vakker… 

Dior under lisence coctail-kjole fra 1955. Altså ikke haute couture. Dessverre i dårlig stand, men gøy å se konstruksjonen i forhold til Azagurys kjoler.

P.s Jeg går den beste masteren i verden…