Umulie Marlen

by Julie Marlen Engel

På torsdag skal jeg levere et case study på 2000 ord, men jeg gidder ikke skrive det. 

Best under press? Jeg vet ikke. Jeg kan ikke komme på at jeg har gjort noe skolerelatert i god tid før en frist. Jeg er elendig. Selv om jeg vet at jeg må gjøre det, utsetter og utsetter jeg det. Jeg vet at på onsdag kommer jeg til å være superstressa og sitte oppe til langt på natt. Er det fordi jeg egentlig liker det?

I fjor skrev jeg ÅTTE essay`s før jul. Mer enn 18.900 ord. Første søndag i advent skrev jeg et essay om mediedekningen, eller mangelen på den, under krigen i Tsjetsjenia. 3219 ord med 39,9 i feber. Det var stress det. Dette er ikke stress. Det føles i alle fall ikke sånn ut nå. Jeg vil mye heller se Private Practice og spille Tetris. Jeg lager heller julegaveliste, leser magasiner, leser nyheter og tagger bilder på facebook. Er jeg dum, eller bor jeg i telt? Jeg bor jo ikke i telt, så det blir det første. Dum og umulig.

Når skal jeg lære? Når jeg er ferdig å studere da eller?

Nå er det jo for sent å begynne. Det blir i morgen. Etter skolen og før Zumbaen. MM. I morgen. Jeg har bestemt meg nå. I morgen. Det er dagen.

Hvem er det jeg prøver å lure?

Det blir onsdag. Natt til torsdag. Jeg er og blir elendig.
Og jeg liker det.

Photo: google.