Nær døden og Carine Roitfeld (tidligere sjefsredaktør i franske Vogue)

by Julie Marlen Engel

Det er ikke bare bare, å kjøre bil i London. 

Torsdag var det duket for lansering av Carine Roitfelds bok «Irreverent» på Dover Street Market. Jeg og fire av de andre jentene i klassen bestemte oss for å dra. Lottie har bil, og kjørte oss. Hun hadde aldri kjørt i London før…

Vi hadde kart på Iphonen. Jeg kan ikke lese kart, så de andre var kartlesere. Vi kjørte litt feil her og der, men kom oss inn til sentrum til slutt. Det tok to timer, eller mer. Det er vanskelig å annslå tid, når man er livredd. For å komme inn til London med bil, må man betale 10 pund per dag, det gjøres per telefon. Fancy.

Turen gikk ganske smertefritt helt til vi kom til Picadilly Circus. Der er det ei diger rundkjøring. Jeg fikk ikke helt med meg hva som skjedde der, men at vi nesten ble påkjørt av en buss, kan være en mulighet. Hadde jeg kjørt, hadde jeg  nok sluppet  rattet og holdt meg for øynene. Jeg kleip meg fast i låret til Hilde. Heldigvis var hun roligere enn oss andre, og tok kontroll over situasjonen. Vi kom fram like hele til slutt.

Carine Roitfeld var der. Vi kjøpte boken til 60 pund, bare for å få treffe henne. Missforstå meg ikke, jeg vil jo lese boken hennes. Hun er virkelig en legende. Jeg sa at hun hadde fine sko. Hun sa at jeg også hadde fine sko. Mine var fra Top Shop, hennes var ikke det.

Photo: April Whitlow. 

Photo: Me.