October, and still summer

by Julie Marlen Engel

1. oktober i fjor ble innviet med vinterjakke. Jeg bare sier det…

Global oppvarming eller høytrykk fra sør, det samme kan det være. Det er varmt. Ulidelig varmt.

På torsdag framførte supergruppa mi prosjektet vårt «Er motebloggere journalister». Og det gikk kjempefint. Vi fikk igang den beste diskusjonen i klassen.

På fredag skulle den første oppgaven leveres. To anmeldelser på 300 ord hver av show på LFW. Da jeg våknet, trodde jeg at jeg var i et telt på Storås i 2005. Eller, det var faktisk verre. Leiligheten kokte. Jeg fikk levert anmeldelsene og flyktet til Hyde Park, som er min nye, beskjedne hage.

Jeg har flyttet til Hyde Park. I alle fall på dagtid. Det er umulig å si når høsten kommer, men det er to måneder til jul, og svigerlillesøster kommer med pelsen min i morgen, så jeg håper at det blir normale tilstander om ikke så alt for lenge. Men jeg klager ikke. Sommer er herlig.

Når jeg ikke har ligget på et teppe i Hyde Park, har jeg vært på kino og sett «Drive» med Ryan Gosling (travel mann det der). Den var helt ok. Lørdag var jeg på house warming hos Sunnmørsbataljonen, og det var supergøy. Helt til Linda-Mari mistet lommeboken sin. I dag har jeg spist kake og vært på middag med fineste Ingrid og hennes fine venner i Shoreditch.

Helgen er over, men jeg har fri i morgen. Og 6 shoppeklare 18-åringer kommer for å feire sine skarve 18 år og høstferien, jeg skal fungere som shoppingguide, kakeguide og ansvarlig voksen…

Kjæresten har det også bra, for dere som lurer på det liksom. Han har hatt influensa, men er på bedringens vei. At Molde vinner, det hjelper mye. Og at han får kake og rusiner med sjokoladetrekk. Rusiner med u ja. Jeg for min del, tar fire til seks trantabletter hver dag og håper på placebo-effekt. Det hjelper, jeg er jo frisk.

P.s Stort utbrudd av kjønnssykdommen Gonorè i Trondheim.
Hate to say I told you so… Eller ikke.

