28. september og sandaler

by Julie Marlen Engel

Om tre dager er det oktober, og jeg går i sandaler. 

Jeg elsker klimaet i London nå. Det passer meg perfekt.

På Kingston University er det travelt. Vi har intensivkurs i journalistikk, på en Master i journalistikk?! Her lærer man pyramidemodellen, hvordan man skriver en artikkel, hva nyheter er og litt om lover og etikk. Man skulle tro at de som skal ta en master i journalistikk kan dette fra før, men det virker ikke som om det er en selvfølge i England.

Det har vært varmt i dag, og jeg har sittet inne på skolen og jobbet med gruppeprosjektet, som skal framføres i morgen. Vi har i det minste air condition og toalett med et hull i gulvet, så du kan gjøre ditt fornødende stående og spyle deg ren etterpå.

Ellers så skjer det lite i Notting Hill om dagen. Kjæresten har fått sin største drøm, og mitt verste mareritt, i oppfyllesle: han spiller i en gitargruppe på 18 gitarister. Jeg gjør hva som helst for å slippe en konsert med den gjengen der, for å si det pent…

Vi venter fortsatt i spenning på internett i leiligheten. Nå går det i overpriset trådløst bredbåd. Det begynner å ligne irske tilstander. Jeg har satt fristen til fredag. Hvis det ikke blir fart i sakene, må Mad Marlen fram og det er det virkelig ingen som ønsker. Hvor jævla vanskelig er det å sende meg en ruter og sette opp ei linje?