Summer in September

by Julie Marlen Engel

I helgen har det vært sommer i London. Fantastisk. 

  • Jeg har gått tur sammen med ekkornene i Hyde park.
  • Jeg har vært på kino og sett «Crazy, stupid, love», som var supermorsom. Dere må se den. Den beste scenen er når Ryan Gosling avslører THE Move. Gled dere. Jeg spiste popcorn og kjæresten spiste opp nesten hele godteposen.
  • Jeg har endelig vært på markedet i Portobello Road. Der kjøpte jeg fine bilder av pinuper og et armbånd.
  • Jeg har delt en crêpe med nutella og jordbær med kjæresten, og sett på en morsom mann, som det egentlig var litt synd i, som latet som han spilte gitar til Mark Knopfler mens han trampet takten med en svømmefot.
  • Jeg har spist middag i Covent Garden med to fine, nye venninner.
  • Jeg har sett «Fristet» på TV3 play. I mangel på noe annet å se på. Og det er like elendig som det høres ut. Og den som ofrer behandlig for sin syke mor, til fordel for 15 000 kroner til laget, burde skamme seg.
  • Jeg har kjøpt en iphone, og brukt to timer på å bestemme meg for om jeg skulle ha hvit eller sort. Til slutt måtte jeg ta en middagspause, og endte opp med sort. Det er den andre telefonen jeg kjøper meg her i livet. Den første var Nokia 3310.
  • Jeg har kjøpt noen flotte motebøker til samlingen. Blant anner en nydelig biografi om Chanel. Jeg gleder meg til å lese dem.
  • Jeg har kjøpt ny kladdebok og permer.
Nå er jeg klar for en uke med intensivt kurs i journalistikk.
Ha en fin uke!