Grand vs helvete

by Julie Marlen Engel

«Det må finnes en mellomting mellom Grand og helvete». 

– Det sa lillesøstera mi om hotellet vi bodde på i Dublin. Jeg lurer på hva hun hadde sagt om Mitre House Hotel i London? Det er omtrent fem ganger så fælt som det i Dublin, som ikke var fælt i det hele tatt faktisk. Vi har byttet hotell. Prisene bare steg der vi bodde, og vi orker ikke kaste bort mer penger på å bo. Vi sparer 2000 kroner på å bo her. Men er det verdt det? Jeg vet faktisk ikke. Kjæresten kaller meg diva. Jeg tar det som et kompliment. Jeg vil uansett anbefale Shaftsbury Metropolis Hyde Park i Paddigton. Superfint og kan være rimelig. Jeg overlever i to netter i forteltet til helvete. Faktisk så var hotellet vi bodde på i Paris verre, og ikke minst hotellet i Gort, der jeg fikk kols.

På fredag flytter vi til Notting Hill.

Grunnet flyttingen måtte vi ta taxi til Greenwich for å rekke informasjonsmøtet på skolen til kjæresten. Han skal studere klassisk gitar på Trinity Laban, for de som ikke har fått det med seg liksom. Turen kostet intet mindre enn 400 kroner og vi kom 30 minutter for seint. Hvorfor jeg var med? – Som manager og PR- ansvarlig har man ett visst ansvar.

Vi tok toget tilbake til helvete, sov, så litt Breaking Bad og gikk gjennom vakre Hyde Park til Hard Rock Café. Der ventet vi i to timer på et bord og koste oss resten av kvelden. Er man turist, så er man turist.