I don`t want your drugs

by Julie Marlen Engel

Vi var på visning. Det ble ingen leilighet, men vi kunne ha fått litt dop for en billig penge…

Leiligheten lå sentralt til. Og det første som skjedde da vi kom utenfor huset, var at vi ble tilbudt drugs. De som lever av å selge dop kan sikkert bo hvor som helst, men da vil jeg helst ikke vite det. Leiligheten lå i 3. etasje. Inngangsdøra så lite sikker ut og trappeoppgangene, som potensielle åsted. Leiligheten var trang, mørk, skitten, fæl og lite trivelig. Vi kunne ikke se for oss å bo der. Jeg kan ikke være redd i mitt eget hjem, eller i min egen gate. Og selv om jeg har sluttet å se Criminal Minds, så hadde jeg aldri turt å gå opp de trappene alene. Det ville blitt slitsomt for kjæresten i lengden.

Vi takket pent nei til tilbudene om både leilighet og dop, og spiste en bedre middag. I morgen har vi tre visninger på gang. Det går til slutt. Det må jo bare det.