Hello London

by Julie Marlen Engel

I går flyttet jeg til London.

Jeg flydde selvfølgelig med SAS. Fikk en ungdomsbillett til 900 kr. Jeg hadde med tre kofferter på under 23 kilo hver! Jeg har lært leksa.

Det ble noen timer venting på Gardermoen, men der gjorde ingenting. Jeg hadde et meget godt selskap i Harry Hole. Dessverre kjøpte jeg bare med de to første bøkene. Det vil si at jeg ønsker meg flere i posten, når jeg får en postkasse. Jeg føler det blir feil å lese Jo Nesbø på engelsk liksom.

Jeg fikk også slått ihjel litt tid på tax free. Fant ingen ny parfyme, men litt annet fint. Kjæresten stod bak ei i køa som handlet kosmetikk for 14 000 kroner. Det gjorde ikke jeg altså.

Vi kom fram i kveldinga, tok en alt for dyr taxi til hotellet i Paddington, men med seks kofferter og en gitar, har man ikke så mye valg. Vår midlertidige adresse er Shaftsbury hotel, Suxex Gardens, London. Vi spiste på den italienske restauranten hvor familien Leirvåg så mye Fotball VM i 2006.

I dag skal vi prøve å komme oss til Kingston (der skolen min ligger) og fra Kingston til Greenwich (der skolen til kjæresten ligger), og på visninger klokken 16.00.

Bakgården til hotellet er superfin. 

Ønsk oss lykke til med boligjakten!

