Calm?

by Julie Marlen Engel

Det begynner kanskje å gå opp for meg at jeg flytter til London om 3 dager.

Skrekkblandet fryd er følelsen. Tidligere i sommer har jeg ikke hatt tid til å tenke på at jeg faktisk skal flytte til London. Men nå er det på mandag og jeg må forholde meg til det. Vi er på jakt etter bolig, men aner ikke hvor det er best å bosette seg når vi skal gå på skole på hver vår kant. Vi har kontaktet et byrå som heter Foxtons. Marielle/Hjartesmil tipsa oss om det. De tar rundt 4000 kroner for å finne en bolig til deg, men du betaler først når du har funnet den rette. Megleren skal kjøre oss rundt på visninger på tirsdag. Det høres uvirkelig ut.

De som syter seg for at en studentbolig i Trondheim koster 3000 til 4000 kroner i måneden kan prøve å flyttet til London. Der koster en studentbolig 3 til 4000 kroner i uka!

Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg var litt mer avslappet, litt mer «alt ordner seg til slutt». Men det finnes ikke i mitt vokabular. Jeg er superstressa. Pakking, meglere, skolepapirer, pass, bankutskrifter, referanser fra tidligere huseiere, sko, kontantkort, simkort, klær, sko, bøker, sko. Det er mye jobb å flyttet til London.

Jeg må prøve å tenke at alt ordner seg til slutt, jeg finner det perfekte hjem på under ei uke, jeg får med meg alt jeg vil uten overvekt og at dette blir et fantastisk eventyr. For det blir det faktisk. Jeg skal jo flytte til London. På mandag.