One year ago

by Julie Marlen Engel

For et år siden hadde jeg akkurat flyttet til Dublin.

I går var det første skoledag for mange. Det er et sikkert tegn på at sommeren er over. Jeg begynner ikke før 22. september. Det betyr at sommerferien ikke er over på en lang stund enda. Sommeren har aldri gått så fort før. Eller gjør den det hvert år, men jeg glemmer det? Jeg har en uke igjen på jobb og en helg igjen på Frei før jeg flytter til London. Sommeren gikk så alt for fort. Men det er jo egentlig 34 dager igjen av min sommerferie. På de 34 dagene skal jeg pakke ned livet mitt i to kofferter, finne et hjem i London og jobbe på London Fashion Week.

Heldigvis skal jeg kjøpe nye penner, ny matboks og ny kladdebok. Jeg skal ha min første skoledag for 7. gang. Begynne på mitt 17. skoleår. Bli kjent med helt nye mennesker, en helt ny skole, en helt ny by, lese nye bøker og lære nye ting. Det er nesten like spennende som min aller første skoledag på Rensvik skole, med ny rosa sekk og snekkerbukse med belte på.

