Lykke

by Julie Marlen Engel

Endelig kom sommeren til Frei. Og endelig ble jeg like solbrent som i Sunny Beach i 2006.

 

 

En helt herlig dag på naustet på Frei. Jeg er egentlig veldig fornøyd med å ha fått brannskader (i følge lommelegen.no så klart):
«Jo større hudområde som er forbrent, desto alvorligere er brannskaden. Størrelsen på håndflaten til den brannskadde tilsvarer omtrent 1 % av kroppsoverflaten. Brannskader som er større enn 10 % av kroppsoverflaten, er alltid alvorlige. Brannskader som er større enn 50 % av kroppsoverflaten, er som regel dødelige».

Flaks at bare 49,5 prosent av kroppsoverflaten er forbrent. Jeg tror ikke jeg dør av dette, men jeg har lært. Igjen.
– Ikke sol deg uten solkrem under noen omstendigheter. Dette gjelder kun oss med hud som er så hvit, at det grenser mot blå.