Lately

by Julie Marlen Engel

I det siste har jeg:

  • Kjøpt nye briller, så nå ser jeg alt klart. Ja da. Jeg vet at de er akkurat like som de grønne jeg har fra før. De er fra Cheap Monday, er billige og god å ha på.

  • Gjort min første «hjemme hos» med Biskop Solveig Fiske på hytta hennes.
  • Tilbrakt to dager i bikini! Men det er ikke nok, jeg må ha mer sommer.
  • Spist på restaurant med mamma mi og feira bursdagen hennes.
  • Intervjuet ei søt ung dame som har vært dyrepasser i Afrika.
  • Lært meg et fantastisk nytt kortspill som heter Rummy. Anbefales på det sterkeste!
  • Intervjuet en polsk TV-produsent og organist.
  • Intervjuet to søte jenter som skal studere i Dublin, gjett om jeg er misunnelig!
  • Vært på laksekonkurranse i Driva i Sunndal. Jeg fiska ikke, men så på.
  • Intervjuet verdens herligste jenter som skal begynne i 1. klasse.
  • Laget en motesak med fire kule ungdommer som skal begynne på ungdomsskolen.
  • Skrevet et langt portrettintervju.
  • Vært avløser på to gårder på en dag (se Tidens Krav på lørdag).
  • Holdt en grisunge.

  • Vært på en ekte Ta sjansen- konkurranse i Aure i skikkelig Holmenkollen- stil.
  • Jobbet klokka tolv om natta for å intervjue to trivelige trubadurer.
  • Feiret Olsok for første gang på Averøy.
  • Spist tusener av jordbær med vaniljesaus og ingen sukker.
  • Lest «Havfruestolen», «Glassblåseren fra Murano» og «Potensgiverne» (anmeldelser kommer).
  • Endelig sett «Jeg reiser alene», som jeg ble skuffa over og «Cornelis», og ble svært positivt overrasket over Hans Erik Dyvik Husby.
  • Kommet til sesong 4 på Sex and the City, som blir bedre for hver gang jeg ser den.
