Working girl

by Julie Marlen Engel

Da er det fredag igjen. Ukene går fort!

På under to uker har jeg rukket å intervjue Beth Hart, Kråkesølv, en gutt på ni, som er bedre å tegne enn meg, og mange andre morsomme mennesker. Jeg har anmeldt seks konserer og kjørt meg vill på Averøya. Jeg har blitt ekspert på utryddelse av brunskogsnegl (offisielt navn siden mars) og vært på gammeldans på gamlehjem. Jeg har også fått min første lønn i år. Ukene går fort og tenk så mye jeg får vært med på når det enda er seks uker igjen. Jeg er glad for at det finnes lite å handle her i byen, så pengene står trygt. Enn så lenge…

Jeg skal jobbe hele helga og jeg liker det. Status på hva som skjer til høsten er fortsatt uendret: Jeg aner ikke. Og det plager meg mye mindre enn føst antatt.

Jeg koser meg hjemme på Frei og gleder meg til skotthyll med 80 pensjonister etterfulgt av fredagspils med trivelige kolleger i kveld.

Kan Julie Marlen kaste en metalldings lengre enn en pensjonist?
– Jeg tviler jævlig sterkt.