Hipsterruta

by Julie Marlen Engel

Jeg har, som resten av Norge vært klistret til skjermen for å få med meg hvert sekund av Hipsterrutas reise gjennom Norge.

– Eller ikke. Noen må jo jobbe og holde landet i gang. Jeg må ærlig innrømme at jeg er glad for at båten ikke kom til Kristiansund tidligere enn det den gjorde. Det var pinlig nok å se ordføreren synge desperat for å få oppmerksomhet. Hvem vet hva de hadde mobilisert hvis de hadde fått lengre betenkningstid. Det er utrolig hvor engasjert man kan bli over noe så kjedelig. Men jeg klarte ikke å la det være. Brønnøysund var uten tvil det beste innslaget, dessverre kan jeg ikke si det samme om reporterne.

Ellers så jobber jeg en del. I helga er det årets høydepunkt i Kristiansund: Tahitifestivalen. I går var jeg på konsert med Lars Haavard Haugen (gitaristen i Hellbillies). Han var vanvittig bra. I morgen er det Beth Hart og lørdag er det Kråkesølv og deLillos. Som jeg gleder meg!

Dette gjorde jeg på Tahitifestivalen i 2006.