FUCK NORWEGIAN

by Julie Marlen Engel

Og jeg mener det. Fra nå av er det SAS som gjelder.

Å betale for å sende to ekstra kofferter med 20 ekstra kilo, er greit. Å få beskjed i Dublin om at du kan godt sende tre fordi det er det samme hvor mange kofferter det er, så lenge du har betalt for 80 kilo, er også greit. Å møte ei sur kjerring som åpenbart ikke har hørt om service og som er missfornøyd med livet sitt, er ikke greit. Det er heller ikke greit at reglene for Norwegian er forskjellige fra land til land. Det er ikke lov å sende tre kofferter med 80 kilo i Norge. Du må fordele vekten på fire kofferter. Ja, nei. 1300 kroner for det. Og for ikke å snakke om de 50 kronene den verste baguetten jeg noen sinne har smakt kosta.
– Var det noe galt med maten? Spurte flyvertinna.
– Det er det jævligste jeg noen gang har smakt, svarte jeg og ba henne passe seg for restene jeg hadde spyttet ut i servietten hun stod med i hånda.

Nå sitter jeg på Gardermoen og venter på flyet mitt. En time forsinka fra Dublin, betyr at jeg ikke er hjemme før 12 i natt, det hadde også vært greit hvis ikke fru surpupp hadde ødelagt dagen min.

TAKK NORWEGIAN! TUSEN JÆVLA TAKK!