Here comes the sun

by Julie Marlen Engel

– «And I say it`s all right»!

Sommeren kom til Dublin tidlig i april, men forsvant igjen. Nå er den endelig tilbake og som jeg elsker det.

 

 

Å sitte i parken på en benk og sole meg mens jeg leser en bok, er noe av det beste jeg vet. Spesielt når kjæresten endelig har tid til å sitte ved siden av.

Jeg er fortsatt helt oppslukt i Beatles. Tenk at John og Paul, jepp er på fornavn med de, skrev den første listehitten til Stones, som en vennetjeneste. LSD, drugs, skandaler, homofili, musikk, kunst, damer, truser, Liverpool, London, Amerika, Elvis, Jesus, Sitar, India. – You name it, I love it.

I skrivende stund ser kjæresten landskamp på nett. Jeg skal fortsette reisen med John, Paul, George og Ringo. John Lennon har alltid vært min favoritt, mest fordi mamma liker han best og fordi han har hatt de beste soloskivene. Men jeg må si at jeg mistet litt respekt for mannen etter å ha lest at han ikke så sin førstefødte sønn, Julian, før en uke etter han var født. Ja da, på grunn av turné, men uansett. Og rett etter at han endelig kom hjem, dro han på ferie til Spania med Brian Epstein (manageren, som var homofil) og de skal visst nok ha hatt et sexuelt forhold, men John Lennon har presisert at det kun var en «hand job» fra hans sin side. Mens stakkars Cynthia på 24 år satt hjemme og tok vare på sønnen. Paul var jo søt og spilte bass, mens George var tross alt sammen med Pattie Boyd. Og Ringo, han fant jo opp uttrykket «It`s been a hard days night».

Hvem er din favoritt?