Beatles og boller

by Julie Marlen Engel

– Perfect combo.

Tenk at dette var min tredje siste helg i Dublin.

  • Jeg har lest bok på kafé, Costa for å være eksakt. Jeg drakk en Strawberry Cream Cooler for å teste om den var bedre enn Strawberry Frappuccinoen på Starbucks. Det var den ikke.

 

  • Jeg har funnet en ny favorittlunsjkafé, som heter Taste og ligger i South William Street.
  • Jeg har spist pizza fra steinovn.
  • Jeg har sett (sett og sett) Champions League fianlen på The Bleeding Horse med en gjeng gale mannfolk. Noen iført skjørt. Irland spiller mot Skottland i dag. De satt ikke på skjørtet på barkrakkene, så jeg håper inderlig at det er en myte at de er nakne under der. Jeg angrer på at jeg ikke spurte han trivelige som satt ved siden av meg… Det kan hende at jeg har vært for lenge i Irland nå, men jeg syntes faktisk at det er vanskeligere å forstå skotter. Jeg skjønte i det minste litt av det han sa. «What magazine are you reading, that is so interesting that you don`t even look up when they score?» – Det sier vel mer om kampen, sa jeg og spurte hvor han hadde kjøpt skjørtet sitt.

 

  • Jeg har spist svensk melkerull til lørdagsgodt og så en bedriten film. Når Dunnes tar inn svensk sjokkis, kan de vel like godt ta inn norsk. Den er jo hakket bedre.
  • Jeg har stått opp før 11.00 for å få med meg pannekakefrokosten på Taste. Til min store skuffelse var det tynne pannekaker. Frokostpannekaker skal være tykke. Jeg drakk lønnesirupen som plaster på såret. Digresjon: Det fikk meg til å tenke på at bestefaren min elsket sirup og at mamma kjøpte alltid det når han skulle komme på besøk.
  • Jeg har løpt flere mil. Et av toppsøkene på bloggen denne uka har vært juliemarlenengel trening, så da vet du det. Jeg trener 5-6 ganger i uka. Jeg løper intervaller (4×2), langkjøringer, går med 15 i incline på mølla, danser en gang i uka, yoga, pumper jern og rokker med hoolahoopen. Jeg liker å trene og er avhengig av min rosa Ipod når jeg gjør det. Joggeskoene mine er også rosa. Jeg skriver ikke om trening på bloggen fordi jeg selv syntes det er kjedelig å lese om andres trening/skryting, og det ville gitt leserne mine utrolig dårlig samvittighet å skrive om hver gang jeg har trent. Tren hvis du liker å trene. La være hvis du ikke liker det. Men det kan få uante følger. Bare så du er advart.

I skrivende stund sitter jeg i skinnsofaen i stua, iført Bealtesgenseren min og skal ha Beatleskveld. Jeg er helt oppslukt i biografien. Jeg har grått i flere dager nå over at «The Fifth Beatle», Stu Sutcliffe døde bare 22 år gammel. Så utrolig trist. Jeg kommer tilbake med mer info om den saken. Kjæresten lager bolledeig. Boller og Beatles hører helt sammen.

P.s Jeg gleder meg inderlig til besøk av lillesøster (357 dager yngre enn meg, don`t even ask…) på tirsdag. Og til å kommerhjem til Frei 14. juni. Billetten er betalt, så vulkanen bør kjenne sin besøkelsestid. Pappa har kjøpt en egen blomsterkasse til meg, som står på verandaen og venter.

 

