George Harrison

by Julie Marlen Engel

Jeg har i alle fall en ting til felles med George Harrison.

George Harrison kjøpte sin første gitar for ₤3 av en han gikk på skolen med. Det første han gjorde da han kom hjem med den var å skru av halsen ved et uhell. Han fikk ikke til å skru den på igjen, så den ble liggende til storebroren hans gjorde det.

Jeg arvet min bassgitar av storebroren min, som igjen fikk den gratis av naboen. Det er en gammel, rød Ibanez. Supergod å spille på. Det er en aktiv bass, det vil si at den må ha et batteri i seg for å kunne fungere på en elektrisk forsterker. En gang jeg var på øving, så begynte lyden å skurre og jeg måtte bytte batteriet. Jeg hadde ikke et nytt batteri for hånden, og ville da låne et fra en annen bass. En Ephiphone jazz bass. Jeg fant fram batteriet og begynte å skru. Plutselig spratt halsen av. Jazz bassen var ikke aktiv for å si det sånn…

