Lørdagsliste

by Julie Marlen Engel

Jeg har lånt en fin liste av fineste Ine.

Matvaner:
Beste matrett?
 Jeg er utrolig kresen og kjedelig i matveien. Pizza, Pasta Arrabiata, Taco, Nachos og blomkål står likt.
Beste dessert? Pavlova, Jordbær med mammas is, eller mormors vafler.
Beste drikke? Vann fra badet hjemme på Frei, eller Nestea Peach uten sukker.
Verste drikke eller matrett? All fisk. Jeg spiser ingenting fra havet.  Möller’s for alle penga.
Beste alkoholholdig leskedrikk? Jeg liker egentlig ikke alkohol, men en killer Mojito går.
Har du smør på brødskiva? Bare Soft Light Flora, hvis ikke står jeg over.
Smågodt eller ferdige poser? Smågodt. Sær der også, og liker kun noen få.
Beste suppe? Blomkål! Hjemmelaget.
Favorittis? Ben& Jerry’s Cookie Dough.

Shoppingvaner:
Hvor mye handler du for hver måned?
 Det varierer, helt fra 100 til flere tusen. Det kommer an på når på året og hvor jeg er.
Har du flere sko enn klær? Vil tro at jeg har like mange av hver. Jeg aner ikke hvor mange par jeg har, men jeg kan telle når jeg kommer hjem til Frei.
Favorittplagg? Nasjonaldrakten: Hardangerbunaden min, haremsbuksa mi fra H&M Aids 2010 og en rød vintage blusse fra mormor.
Favorittfarge på klær? Sort.
Favorittfrisyre: Lob. Lang bob. Men kan dessverre ikke ha det selv. Langt, flott, velstelt hår er også nydelig.
Beste mønster: Småblomstrete.
Beste tilbehør: Sko, veske og leppestift.
Undertøy? Cubus hipstere i regnbuens farger. Sports BH fra Lindex.

Arbeid, utdannelse:
Jobber eller studerer du?
 Nyutdannet (Bachelor (HONS) i Journalism and Visual Media). Ansatt som sommervikar i Tidens Krav fra 20.juni.
Hva vil du bli? Redaktør i eget magasin, programleder, skomaker og rockestjerne.
Trives du med jobben/utdannelsen din? Ja, men jeg skulle gjerne visst hva jeg skal til høsten.
Er lønnen det viktigste? Nei, men man må kunne leve av det man gjør og jeg vil være selvstendig. Altså ikke avhengig av å ha en mann med inntekt.

Blanda drops:
Har du barn?
 Nei, men jeg skal ha minst fire.
Er utroskap greit? Aldeles ikke.
Elsker du noen? Kjæresten, familie og venner.
Betyr familien din mye for deg? Min nærmeste familie betyr hele verden for meg.
Hvor drar du helst på ferie? Storby! Jeg elsker London, Dublin og Øst Europa. Emiratene er ikke så ille de heller. Jeg drømmer om New York og en liten øy i Hellas.
Beste klima? Sommer med rundt 23 grader. Ikke vinter.
Hjemmefest eller ut på byen? Hjemmefest med mange gode venner. Helst i et naust på Frei.

