Softis Søndag

by Julie Marlen Engel

Jeg spiser årets første softis på 1.mai.

På engelsk heter det ikke soft ice, men cone. Så vet du det liksom.

Dagens detalj er blondesokker. Det er superfint.

I morgen starer eksamenslesehelvete for fullt. Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med Laswell, Ellul, Rank, Combs, Nimmo og Thomson. Jeg trodde at verdensøkonomi og politikk, samt irsk politikk var vanskelig. Jeg kan love deg at PR og propagandateorier er verre. Mye verre. Enten så går dette kjempebra eller så blir det ferietur til Dublin i August. Amen.

P.s Jeg fikk verdens styggeste blomsterbukett av kjæresten på fredag. Ikke nok med at det er fem forskjellige typer blomster og noen kvister bær? i den, men midt i stikker det opp to kvister med gåsunger. Hver kvist er sikkert en halv meter over de andre blomstene. Irer kan virkelig lage buketter! Men det er tanken som teller og jeg elsker den. Og OBS! OBS! OBS! Hold dere og barna deres langt unna chatroulette.com. Det er farlige greier.

