St. Patty´s day, part 2

by Julie Marlen Engel

St.Patricks Day er en «bankholiday», som vil si at banken har stengt og folk flest har fri. De feirer at kristendommen kom til Irland.

– Dette gjør de ved å drikke store mengder alkohol, farge håret og kroppsdeler grønne og har på seg grønne hatter. Heia Jesus liksom.

Byen var overfylt av feststemte mennesker. Det var vanskelig å finne en restaurant og ikke minst å finne en pub med plass til å snu seg. Utover dagen var byen preget av flatfyll og i Temple Bar var det rett og slett utrivelig. Jeg har ikke sett så mange fulle barn siden jeg var på festival i Midt Norge sist… Politiet og ambulansepersonell hadde hendene fulle og på et tidspunkt så jeg, noe som kunne ha vært, en død mann. Jeg ble og antastet flere ganger, men fikk da bruk for mitt nyinnkjøpte flagg, som jeg brukte som stikkvåpen. Jeg kan skjønne at mange irer ikke er så glade i St. Paddy´s egentlig.

This slideshow requires JavaScript.

Ellers hadde vi en kjempekoselig kveld. Og det beste av alt; jeg la meg før 12.