Phillo Friday

by Julie Marlen Engel

Fantastisk vær i Dublin og besøk av storebror. Bedre blir det ikke.

Det obligatoriske Mollybildet. Stakkars Molly. Alle turistene, spesielt menn, tar henne på puppene.

Vi var innom Phil «Phillo» Lynott Tribute-utstillingen på St.Stephens Green senteret. Dublins nest største sønn. Bono leder. Mange flotte bilder, kort og håndskrevne tekster, historien om Thin Lizzy, video og ikke minst bassen. Den første låta jeg lærte på bass var Thin Lizzys «Dancing in the moonlight». Phillo har alltid vært mitt største musikalske idol, sett bort i fra Odd Magne Wammer, som lærte meg å spille «Dancing in the moonlight». Utrolig fin utstilling som jeg anbefaler alle Lynott- fans å se.

Jeg simpelthen må ha en slik skjorte.

Herlig med sol og vårstemning i St.Stephen´s Green.

P.s Hurra for at Tippeligaen er tilbake.