I`ve got my mind set on you

by Julie Marlen Engel

Jeg husker ikke helt første gang vi møttes, men jeg syntes å huske at du hadde på deg en grønn strikkakjole.

Jeg visste hvem du var før du visste hvem jeg var. Jeg må innrømme at jeg spionerte på deg på 7-Eleven en kveld du var på jobb. Jeg visste ikke helt sikkert om det var deg, men det var det. Du inviterte meg i bursdagen din før vi kjente hverandre. Vi ble egentlig venner fra første sekund. Jeg bakte skolebrød. Du hadde laget tapas og jeg møtte alle de morsomme og koselige vennene dine. Vi danset kvelden lang. «I`ve got my mind set on you». Det må være vår sang.  Det er tre år siden. Vi er fortsatt venner. Gode venner. Bestevenner.

I dag skulle jeg ha bakt en stor kake til deg eller skolebrød. Vi skulle ha drukket rosa sjampanje. Vi skulle ha danset. Vi skulle ha snakket om kapp, men vi bor ikke i samme by. Vi bor ikke i samme land. Det jeg ville si er at uansett hvor vi er i verden så vil jeg alltid huske den første bursdagen din. Og viktigst av alt; Jeg elsker deg.

