Friday in London

by Julie Marlen Engel

Jeg hadde en finfin fredag i London.


Vi var på shopping i området rundt Oxford Street. Helt sinnsykt med folk. Følte meg som en liten maur i ei diger tue. Fikk sett på butikker som COS, Top Shop (Madness. Absolute Madness!), H&M og var innom Selfridges. Det var digert, men når det kommer til utvalget i vesker var det faktisk ikke så mye bedre enn Brown Thomas i Dublin. Top Shop i Oxford Street er uendelig stor og det er så mye folk der at jeg føler at det blir for klaustrofobisk. Å dra rett før stengetid er en smule bedre.

Billy Elliot i Victoria Palace Theatre var flott, men litt for lang etter min smak. Den varte i nesten tre timer. Imponerende at hovedrolleinnehaveren bare var tolv år. Det kaller vi talent. Jeg vil absolutt anbefale den, men hvis du ikke har sett We will Rock you, ville jeg ha prioritert den. Det blir litt kjedelig i lengden når musikken, som for øvrig er skrevet av Elton John, er helt ukjent. Neste gang blir det Mamma Mia.

Vi hadde relativt gode seter på balkong og siden vi kjøpte de to dager før, måtte vi betale ca. 650 kroner.