My funny Valentine

by Julie Marlen Engel

Valentine´s Day er tull, men jeg liker det.

På vei til skolen i dag tidlig observerte jeg mange stressa menn med flotte blomsterbuketter, sjokoladeesker og bamser. Jeg liker Valentine´s Day i Dublin.
På vei hjem fra skolen i ettermiddag så jeg mange damer med store blomsterbuketter, sjokoladeesker og bamser.
Jeg liker  Valentine´s Day i Dublin.
Da jeg kom hjem, sliten etter fem forelesninger, fikk jeg mitt eget gavebord.
Jeg liker  Valentine´s Day i Dublin.
Kinoen var stappfull av par i alle farger, former og aldere. Jentene bar store blomsterbuketter, sjokoladeesker og bamser.
Jeg liker  Valentine´s Day i Dublin.
Vi så den beste boksefilmen siden Snatch og jeg gråt av lykke.
Jeg liker  Valentine´s Day i Dublin.
Nå skal jeg se Californication i senga mens jeg spiser franske makroner.
Jeg elsker Valentine´s Day i Dublin.

Det er kjærlighetens dag hver dag, men når man først bor i et annet land må man integreres og tilpasse seg til deres kultur.

P.s Til «all the single ladies»: Happy Fucking Valentine´s Day!

