Picasso Tuesday

by Julie Marlen Engel

Jeg liker ikke å stå opp før 10, men når jeg har en date med Pablo Picasso så går det greit.

Guernica.

På tirsdager har jeg bare en forelesning, men en er bedre enn fem. Det er litt kjedelig å dra på skolen for kun en forelesning, men siden det er kunsthistorie og jeg kan dra hjem å legge meg igjen så går det bra. Sola skinner i Dublin og i steden for å sove bort dagen skulle jeg ha sittet på kafé og sett på folk og lest en bok. Det skal jeg i morgen. Fordi onsdager er lesedager og da kan man like godt gjøre det på kafé.

Tirsdag er wokdag her i huset og det gleder jeg meg til. Jeg gleder meg også til jeg skal feriere i Dublin i helga. På fredag får jeg besøk av kjærestens storebror, som egentlig er litt min storebror og. Da jeg flyttet på hybel i Trondheim var han min foresatte. Han har med seg min beste kamerat, som heter Ola. Han er litt storebror han og egentlig. Vi skal bare kose oss og feriere i Dublin. Det er det beste jeg vet. Vi skal spise belgiske vafler og drikke Guiness og whiskey. Det blir en fin ferie.