Rainy Sunday

by Julie Marlen Engel

Det regner i Dublin i dag.

Det skal egentlig ikke regne på lørdager eller søndager, men da har jeg i alle fall fått forberedt meg fysisk og psykisk til den svært harde mandagen som kommer i morgen.

09.30-11-00 Media Research & Cultural Studies (med verdens gråeste mus av en lærer, som faktisk er sammen med han andre læreren jeg har i det faget).
11.00-12.00 Media Research & Cultural Studies (med verdens mest overkvalifiserte doktor).
12.00-13.00 Online Journalism.
13.00-14.00 Etterlengtet lunsj, som skal brukes til å spise og sosialisere med klassevenner.
14.00-16.00 P.R (Med han som er sammen med hun i Media R. & Cultural S).
16.00-17.00 P.R (med ei jeg ikke vet hvem er).
17.00-17.30 Ta bussen hjem.

Jeg psyker meg opp. Hardt. Med trening, hjemmelaget pizza og en Mars- bar.  Jeg glemte å spise lørdagsgodtet mitt i går fordi jeg var på fest. Først hos Marlene i klassen og så i bursdag hos Gina, som også går i klassen. Der fikk jeg vite at jeg faktsik går level 8, som er den høyeste graden av en bachelorgrad du kan gå. Jeg ble imponert. Jeg traff den fulleste iren med den største flaska Whiskey jeg hittil har sett i mitt liv. Irer blir altså like fulle av Whiskey som nordmenn. Da vet vi det. For hvert glass han drakk, skjønte jeg mindre og mindre av hva han sa. Det var rett og slett fascinerende. Jeg ble svært språkforvirret av å være på fest med svensker, nordmenn, irer og en amerikaner. I tillegg til ei fra Haugesund liksom.

I dag har kjæresten skrevet oppgave om barokk. Italiensk og fransk stil. Jeg tror han har 1000 ord igjen. Jeg syntes ikke synd på han siden det KUN er den andre oppgaven han skriver. 8-2 til meg for å si det sånn. Mens han skriver skal jeg se på film.

P.s På onsdag spiller kjæresten og de irske gitarkameratene hans på lunsjkonsert/kammermusikkgreier (hans ord) på D.I.T i Chatham Row klokken 13.00. De skal spille et stykke og det er gratis og gratis kultur skal man ikke kimse av. Det tross alt morgendagens U2-gitarister vi snakker om her.

Ha en strålende uke!