Amerikapakke

by Julie Marlen Engel

Jeg har fått min første Amerikapakke og det var like stas som jeg hadde forestilt meg.

Hvem har vel ikke ønsket seg en rik onkel i Amerika? Jeg har dessverre ingen rik onkel, ikke som jeg vet om i alle fall, men en liten søster. Hun er vel ikke særlig rik. Enda. Hun er mest kjæresten sin søster, men hun er også ganske mye min.  Å ha en søster i Amerika lønner seg når man vil unngå toll og avgifter. Det er toll fra USA til Irland, men husk; ikke fra England til Irland. Utrolig at det  bare tar tre dager å sende noe fra USA til Irland, mens fra Norge tar det opptil 10 dager.
Inni pakken lå denne herligheten, som jeg fikk av kjæresten til jul:

Ellers er det lite å melde fra Dublin. Jeg har liksom ikke så mye å skrive siden jeg bruker store deler av dagen på å sove, se serier og lese romaner iført ukens antrekk; en brun nattdrakt med engler på fra H&M og et par lilla tovatøfler, som lilleøster har strikket.

Peace out.