I`m just gonna dance all for myself

by Julie Marlen Engel

Rød leppestift, lbd, cupcakes og ferdig med eksamen. – Tonight is gonna be a good night.

To av to to done. Den i dag var like vanskelig som den på onsdag og jeg fikk krampe like fort. Dagens dreide seg om media and society. Tre timer, fire spørsmål og 16 sider. Stor forskjell; dattera til Mao ved siden av. Hun som okkuperer utskrifts dataene på biblioteket med facebook. Hun som grein da hun strøk på media oppgaven. Hun som puster høyere enn ei feit purke som sover. Hun som stønner så høyt at jeg ikke klarer å tenke hvert sekund. Hun som ikke kan engelsk og slår opp hvert ord i ordboka før hun skriver det ned. Hun som lukter Kina. Jeg har aldri vært i Kina, men det må være sånn det lukter.

Men en ting skal være sikkert; jeg følte meg jævla god ved siden av henne. Det er faktisk fint å vite at noen er dårligere enn deg. Jeg skrev til krampa tok meg, men aner ikke om det går. Vi får se. Stryk eller A er eksamensmottoet mitt. Jeg har gjort mitt aller beste og det skal feires med jentene i klassen i kveld. Jeg gleder meg!

Etter en liten lur er nå spillelista «It`s my party and I play what I want to»  klar. Julie Child har laget verdens beste muffins. Kjæresten lager middag. Nå skal jeg hoppe i dusjen og ta på meg kjole. I kveld skal det feires til solen står opp. Jeg skal danse til krampa tar meg, med venstrehånda. Den høyre har garantert senebetennelse. – Det kjennes akkurat som det året jeg hadde heklet for mye.

Ha en super kveld du og! You deserve it!

P.s Det eneste som mangler er Frida, Martine, Maria, Ingrid og Sofie. – I miss you!

Bursdagsselskap på 12 kvadrat i 2007.

Svart hår på prinsessebursdag i 2008. Gitar-hero på scenen. – Takk for det liksom.

Bursdag i St.Jørgensveita i 2010. Ble sjekket opp av lesber og ble kjent med en iraner… – «Sitt du der da? I den fina jakka di»…

Jeg tror ikke jeg feiret bursdag i 2009… I så fall hadde jeg rødt hår.