Om å nesten bli blind

by Julie Marlen Engel

Kan man slippe eksamen hvis man nesten har blitt blind?

Jeg kjenner en gutt som ble blind som barn. Han var i barnehagen og plutselig så mistet han synet. Barnehagetantene ble svært bekymret og ringte foreldrene til gutten. Faren kom for å hente han. Det viste seg at den blinde gutten bare kneip igjen øynene med vilje fordi han ville hjem. Og han fikk det som han ville.

I dag har jeg handlet mat. Jeg kjøpte også en fin sånn godlukt sak til å ha på do. En sånn du henger opp på veggen og kan trykke på og så kommer det en herlig duft av lavendel ut. Jeg leste bruksanvisningen nøye før jeg skulle montere saken. DO NOT GET IN YOUR EYES! – No problemo. Jeg skulle da for faen ikke sprute roselukt i øya mine! Hvor dum går det liksom an å bli? Jeg kjenner en annen gutt som spruta Axe i rompa, men det er annen historie.

Godluktsaken måtte puttes inni beholderen som du trykker på. Jeg plasserte den inn og i det jeg skulle lukke lokket, trykket jeg for hardt og sprutet rett inn i mitt venstre øye!

Til min store glede hadde jeg brillene mine på. Men JISES det kunne ha gått riktig ille. Dette er en advarsel til dere der ute. Jeg skal sende en lang mail til Glade og kreve bedre bruksanvisning. Det hele kunne ha fått fatale følger.

Nå vurderer jeg sterkt å gå inn på badet og sprute litt i begge øynene så jeg slipper eksamen i morgen.