Korrespondenten

by Julie Marlen Engel

Som selvutnevnt ekspert på The rise of Asia og, ikke minst, irsk politikk og grunnlov venter jeg nå i spenning på at Kringkastingssjef Hans- Tore Bjerkaas og TV2-sjef Alf Ivar Hildrum skal slå på tråden.

Asiakorrespondent eller Irlandkorrespondent er stillinger som passer meg ypperlig. Spesielt Asia, siden jeg har en bror fra Korea liksom. Om jeg snakker koreansk? – Like mye som bror. – Niente, zero, nill.

Nå som økonomien til Irland går adundas, burde de ha noen med økonomisk sans og erfaring til å dekke det hele. Noen som virkelig vet å sette pris på EURO. Og der har du jo meg. Dronninga av EURO. Julie Marlen EURO.

Eksamen om en dag. Er jeg fortsatt like tøff i trynet? – Egentlig ikke. Men jeg later som. Og det funker.

I skrivende stund skulle jeg ha vært i leiligheten i Dublin, men jeg er på Frei. I morges da flyet skulle gå var det virkelig ekstremvær. Snø og sterk vind. Og ingen fly. Jeg dro hjem og la meg. Håper det blir bedre i morgen. Hvis ikke så sliter jeg litt.