Shades of grey

by Julie Marlen Engel

Grå sko er min nye favoritt.

Disse fine skoene fra Lille Vinkel Sko lå under juletreet mitt. Mamma og lillesøster kan å kjøpe sko. De skal få bli med til Dublin. – Skoene altså. Men det blir trangt om plassen da jeg også må ha med spinningskoene, joggeskoene, de røde støvlettene, snøreskoene fra H&M, skoene jeg reiste i, Nilson-skoene og helst et par vintersko til. Klær kan man alltids ha lag på lag, men sko? – Den blir verre.

Jeg må også få plass til tran, havreknekke, tacopulver, blåbærsyltetøy, brunost og smør.

De øverste er helt sinnsykt gode å gå i og er perfekte i en by som ikke passer for høye hæler. – Det går an, men ikke hvis du vil at det skal være litt skinn igjen på hælen etter en kveld.

De andre er foret med deilig pels. I love them!

I går var jeg på kino og så Kongen av Bastøy. Joner og Skarsgård var sinnsykt bra og det var egentlig de to guttene i hovedrollene og. Men faen. Filmen var nitrist. Bastøy er virkelig en stor skamplett på norsk historie. Historien var god og stemningen i filmen var som den skulle, men plutselig så var man i Titanic. – Gå å se den, så skjønner du. Filmen var bra den, men jeg konkluderer med at jeg ikke liker å se så triste og deprimerende filmer. Jeg blir så trist. I 2011 skal jeg gå mer på kino, men kun se morsomme, spennende eller feel good-filmer.

Nå skal det leses mer til eksamen. Kjæresten baker boller som vi skal kose oss med i lunsjpausen.