Best of 2010

by Julie Marlen Engel

2010 har vært et spennende og begivenhetsrikt år. Jeg gleder meg til å se hva 2011 bringer.

Jeg feiret Nyttårsaften med kjæresten og familien min på Frei.

Jeg feiret Bursdagen min med de herligste i Trondheim.

Jeg traff nesten George Clooney. Praksisperioden i Adresseavisen/Kultur var utrolig flott og jeg fikk lære og være med på så mye spennende. Jakten på Clooney i Østersund og cover/hovedsak var bare noe av det jeg fikk være med på. Det var en svært kald vinter i Trondheim.

Jeg var på ferie i Emiratene. Det var et stort høydepunkt. Ubeskrivelig faktisk.

Jeg var på Glamourpremiere på Sex and the city 2 med Frida.

Jeg var på solokonsert med kjæresten i juni.

Jeg var på KISS-konsert på Lerkendal.

Jeg feiret verdens beste mormor i Angvika.

Jeg hadde sommerjobb i Tidens Krav. Det var kjempegøy og lærerik. I år har jeg faktisk jobbet som journalist i nesten seks måneder til sammen. Det er jo halve året det. Ikke rart at det ble en veske eller to…

Jeg fikk dekke Storås, RaumaRock og Vindmølle:Larm. Jeg var også på toppen av et fjell, på kilenotfiske, på bondegård, skrev to portretter og traff verdens herligste Selma.

Jeg og kjæresten flyttet til Dublin 16. august.

Jeg begynte på Griffith College og fikk en A.

Jeg traff verdens vakreste Hege. Og helt uten henne er jeg halv…

Jeg leste jævla mange bøker og skrev ubeskrivelig mange ord.

Jeg var på roadtrip i Irland. Det var fantastisk!

Jeg kjøpte nye støvler, fikk pakke i posten og det regnet og blåste en del.

Det ble en vakker høst i Dublin.

Kusine Lisabeth kom på besøk og vi danset natten lang.

Kusine Ine og Dunder Ståle kom på besøk og vi spiste.

Lillesøster kom på besøk og vi handlet.

Jeg kom meg heldigvis hjem til Frei og feiret en fantastisk jul med familien min.

Verdens vakreste juletre, som jeg og storebror har saget. Eller kjøpt…

Det har rett og slett vært et fantastisk år ser jeg. I kveld skal jeg pynte meg, krølle håret og spise deilig mat med kjæreste og familie.

Jeg skal også teipe fast alle rakettene mine i verandaen. Det er storm på Frei, så man kan ikke fyre de opp hvor som helst faktsik. – Don`t worry, jeg skal ha på meg sånne vernebriller. To par for å være sikker på at jeg har synet i behold og kan lese tusen bøker til på nyåret. Jeg krysser fingrene for at stormen varer helt til 12.januar, så jeg ikke rekker eksamen. Det hadde vært noe du Gud. – Make it happen!

Jeg håper du har hatt et like flott år som det jeg har, og at det neste blir enda bedre hvis det går an.

HAPPY FUCKING NEW YEAR!

Hjertelig hilsen Julie Marlen Engel.

P.s Jeg fikk den geniale ideen om å sende en personlig nyttårshilsen til alle venner på facebook. Det anbefales ikke. Jeg kom til M, men måtte gi meg. Til alle dere under M; Happy New Year x 2.

