December 21.

by Julie Marlen Engel

Jeg venter like mye hvert år på at den barnlige julegleden, spenningen og stemningen skal inntreffe, men blir like skuffet hvert år.

Det var den julen jeg fikk en hvit ballettdrakt med lange armer at julestemningen forsvant. Den barnlige gleden og stemningen ble byttet ut med den følelsen jeg har nå. Jeg gleder meg til jul, men på en helt annen måte.

Jeg har lest «Julemysteriet» av Jostein Gaarder i 13 år. Den er like fantastisk hver gang. Det er den eneste boken av Gaarder som jeg liker.

Jeg har endelig kommet til luke 21 i både «The julekalender» og «Amalies jul». Jeg skal se «Love Actually» før jeg legger meg og ta et skippertak med «Jul på månetoppen» i morgen. Jeg skal også besøke naboungene for å se om deres stemning og juleglede smitter av.  Jeg skal gjøre ferdig den aller siste gaven i morgen kveld. Jeg mangler to kongler til 500 000 og to fugler til 100 000 på Flaxkalenderen. Jeg har kjøpt verdens strammeste hold-in strømpis i sort. Jeg er faktisk leder i klubben «Forby La Motes nylonstrømpis i fargen Tan». Så nå kan julen bare komme. Nesten da…

Det  er mye morsommere å strikke enn å lese til eksamen.

Familiens kjeledegge, Riddon. 42 solide kilo hund.