Hard to be good

by Julie Marlen Engel

– when being bad is so much better.

Jeg er hjemme og skal egentlig lese til eksamen, men det er mye morsommere å gjøre andre ting. Jeg har pakket inn minst 100 julegaver. Jeg har nesten vært på spinning. 105 kroner for en drop-in-time er et ran og instruktøren kom ikke. Jeg spinna for meg selv, men det ble liksom ikke helt det samme. Får håpe at Zumbainstruktøren kommer i dag.

Jeg har spist julegrøt og julepølse med ketchup på julepølsa. Da er den best. Jeg mangler to kongler til 100 000 på flaxkalenderen. Tenk om jeg vinner! Jeg har ikke sett på håndball. Jeg har ikke lest til eksamen. Men jeg skal gjøre det i dag. Bare ikke nå. Jeg skal kjøpe bursdagsgave til lillesøster, se fem episoder «Amalies Jul», 10 episoder «Jul på Månetoppen», 20 episoder av «The Julekalender» og jeg må også få tid til å se «Reisen til julestjernen» på VHS, «Historien om Julenissen, Astrid Lindgrens jul og «A Christmas Carol» med Muppettene. Det blir med andre ord travle dager før julaften. Tenk at det bare er fire dager igjen til den beste dagen i året! Jeg elsker jul!

– Og å gi bort gaver med ekstra fint papir og bånd på.