Adventshjerte

by Julie Marlen Engel

I går smakte jeg det beste jeg har spist siden august. Risengrynsgrøt.

ANSA arrangerte julepub og der det er gratis mat  finner du meg. Det ble en trivelig kveld med mandariner, grøt og gløgg. Det var vel mer varm rødvin enn gløgg, men det tok ikke livet av stemningen.

Dagen har blitt brukt til å spise sjokoladepannekake med Hege og hennes fire flotte søsken, shopping og Gilmore Girls sesong 7.  Leiligheten er proppfull av hemmeligheter og jeg gleder meg så inderlig til å pakke de ned i min rosa Samsonite med fire hjul og ta de med hjem. Jeg kan røpe så mye som at alle får fine gaver, men det er en spesiell jeg gleder meg aller mest til å gi bort. Den er til min fine kusine Maritapita.

I skrivende stund ser jeg den deprimerende Artistgallaen på TV2, som ble enda mer deprimerende nå som Carew junior radbrekker «Everybody hurts». Det blir tidlig natta og oppgaveskriving i morgen. – Only two to go.

Happy weekend!