Snow day

by Julie Marlen Engel

«Due to the bad weather all classes today, Thursday, 2nd December are cancelled».

Irland altså. The weather?! I dag er det akkurat som i går. Kanskje det har steget til hele en centimeter snø.  Og det snør litt innimellom. Det kaller vi ekstremvær. Jeg hadde ikke fått med meg den glade nyheten og gikk for å ta bussen. Men inegn av bussene mine ville slippe meg på! Jeg ble sur og gikk hjem igjen med uforrettet sak. Det var nok et tegn fra Gud det. Da jeg var lita ønsket jeg at jeg skulle få fri fra skolen for å være hjemme å leke i snøen. Greit nok at Guds veier er uransakelige, men ønsket ble kanskje oppfylt i seineste laget? Og det er nesten ikke nok snø til å lage en snøball engang. Derfor blir det Gilmore Girls, oppgaveskriving og baking av kakemenn. Kjæresten sitter og skriver oppgave om fransk musikk. Jeg må si at jeg liker å være «værfast i Dublin».