I wish…

by Julie Marlen Engel

I dag skulle jeg laget julekalender til kjæresten og sett på  julegaver og juleklær.

Hatt fra ASOS, kåpe og killer sko fra ZARA.

Jeg må kjøpe meg noe lignende når jeg blir frisk. Jeg har holdt senga, eller sofaen i dag og. Det er minusgrader i leiligheta. Ute er det to pluss. Vi får nok en superstrømregning etter jul. Det kan se ut som om det fiberoptiske juletreet er årsaken til hyppige kortslutninger i sikringsskapet. Men det skal stå på. Om jeg så må ha tombola på Frei Samvirkelag i jula for å tjene penger.

Kjæresten er på øving til 8.desember- konserten. Jeg har handlet julegaver på nett, siden jeg ikke kunne gå ut. Det har vært et utrolig vær i Dublin i dag. Hagl, sludd og vind. – Just like home.

I morgen er det plutselig 1. desember. Tiden har aldri gått så fort før. Kjæresten får ikke kalenderen sin før 2. grunnet sykdom. Man kan ikke sette livet på spill for en julekalender, selv om det kunne ha vært likt meg.