I am a nerd…

by Julie Marlen Engel

– and proud of it..

Du vet at du er nerd når du er hjemme og leser på en fredagskveld.
Du vet at du er nerd når du er hjemme og leser nesten en hel lørdag.
Du vet at du er nerd når du er hjemme og leser nesten en hel søndag.
Du vet at du er nerd store deler av  helgen benyttes til skolearbeid.

Kampen om en utdannelse. Jeg vinner driten. Jeg vinner. Jeg er den ukronede dronning av studieteknikk og Google translate. Bring it on Study week. I morgen kommer et innlegg om mine beste tips for studering, på høyt nivå. Stay tuned.

Jeg skal ikke skryte på meg å ha jobbet med skolearbeid hele helgen. Det ville vært en løgn. Og jeg er ærlig. Kanskje litt for ærlig? Jeg har også vokset øyenbrynene. Første og siste gang. De har nemlig ikke bare nail bar, men også brow bar I Dublin. Vel, 25 EURO for forming og farge av bryn var jo ikke ille. Det ville nok vært mer nyttig hvis jeg hadde store, buskete øyenbryn. – I wish. Men det har sine fordeler å ikke ha det og. Napping og voksing er sikkert ikke gøy. De tar forresten barten og, hvis du er så heldig å ha en.

På lørdag var jeg på den lokale puben. En av de tre som ligger i gata mi. Doyles. De spiller den beste musikken i Dublin. Man skulle nesten tro at det var spillelisten min de hadde lånt. I love it!

Jeg elsker mottoet; «There is a good time coming. Be it ever so far away».

De har satt opp et gigantisk juletre i Georges Street. Favorittgata mi. Det blir helt fantastisk når de tenner lysene. Jeg gleder meg.

I dag rakk jeg en tur innom New Look, som ligger i Jervis senteret i Henry Street. Madness. For mye folk, på for få kvadrat. Men til gjengjeld var det ingen på TOP SHOP da. New Look har noen fine ting hvis du bare gidder å leite. De har mange, fine og rimelig sko. Kvaliteten er etter prisen. Men for all del, bedre enn på Penneys. Og på Jervis hadde de pyntet til jul. Big time! Det varmet et julehjerte.

Nissen klatrer opp og ned tauet. Dødskult.

Snømannkoret danser i takt til julemusikk. Jeg fikk et gledelig gjenhør med The Pouges.

Her skal jeg jobbe i desember. Som nissens alv. For ti kroner i timen. Kanksje jeg får mer siden jeg har samme nese som Taylor Momsen i The Grinch?

Dublin kommer til å bli fantastisk i desember!

Nå har det begynt å blåse og regne. Det er skikkelig trekk i leiligheta. Isolasjon er et fremmedord i Irland. Det er meldt orkan. Den skal treffe Dublin i løpet av natten. Spennende.

